onsdag, april 29, 2009

Fortfarande håller Telia klassen för oss på vischan

Vill bara offentligt (nja) göra avbön för att jag var dum nog att hoppa på ett erbjudande om en gratis mobiltelefon om jag band mig på ett år med Telenor (obs ej förhöjd avgift). Jag gillar telefonen, men jag stör mig på att den inte är stabil hemma i min lilla stuga. Det var aldrig några problem med Telia...

Uppenbart är det fortfarande så, trots all fin reklam från diverse privata bolag att de främst fokuserar på storstäderna och låter Telia stå för kostnaderna för vischan. Sjukt att det påverkar mig, som bara bor ca 5 mil utanför Göteborg!

Borde varit beredd. När jag först skaffade mig mobilt bredband tog jag ett abonnemang från NMT (ICE numera) som lät bra. Alla vet ju vilken täckning det gamla NMT-nätet hade. Nu dög det inte här. Efter något år och vistelse utomlands skaffade jag mig Telia. Sedan dess inga problem. Ibland skall man vara konservativ!

Ps- Har du inte läst min artikel om fritt vårdval nedan så gör det! Är ganska nöjd faktiskt. ds)

Inga kommentarer: