onsdag, april 29, 2009

Paus officiellt över

Jag vill först av allt beklaga att jag inte skrivit på ett par veckor. Orsakerna är flera, framförallt en jobbig förkylning som fått mig att känna mig slö och orkeslös. Det sammanföll med Sveriges och västvärldens horribla agerande under FN konferensen mot rasism. Vad jag än försökte tänka på att skriva så blev det antingen bara en upprepning av vad andra skrivit, plakatpolitik eller rent av otryckbart.

Nöjer mig därför att notera att Norge som vanligt agerar bäst. Sitter lugnt och artigt och lyssnar på tokerierna, för att därefter resa sig upp och markera i ett eget tal. Demokratiskt och värdigt. Aldrig förstått poängen med att agera odemokratiskt i försvaret av demokratin, oavsett om målet är teokratin i Iran eller Sverigedemokraterna.

För övrigt kan man ju gratulera väst till att ha stärkt Irans ställning i tredje världen. Fortsätt lite till och han kan komma att få samma ställning som Castro hade under många år! Är det någon fråga där väst INTE ska vara för kaxiga så är det faktiskt när det gäller rasism. Vår trovärdighet är minst sagt låg...

Inga kommentarer: