fredag, februari 29, 2008

Latinamerikansk vits

Läste följande vits i dagens (egentligen gårdagens- vi på Svalbard får inte tidningarna så snabbt...) Klassekampen:

- Vet du varför USA är det enda landet (nja - Kanada?) på hela den amerikanska kontinenten som aldrig haft en militärkupp? - Nej? - Det finns ingen amerikansk ambassad där!

Hört skämtet förut, men det är bra. Den här gången gäller det avslöjandet om att en amerikansk student blivit bett om att spionera åt USA i Bolivia. Bolivia är inte glada...

3 kommentarer:

Johan C. Svensson sa...

Hörrö Svalbard, hur går det där uppe? Fler rapporter tack.

Anonym sa...

Ojdå. Har du också hamnat i Norge? Förvånas över att du skriver så mycket norska efter bara några månader. Själv har jag bott på Östlandet i 2,5 år, men skriver knappt någon norska alls. Jag var tvungen att titta på kartan för att verkligen förstå var Svalbard ligger. Det är ju helt galet långt norrut! Jag som tycker att jag är häftig som jobbar i Kirkenes ibland, men det är ju ingenting i jämförelse!

Fanny Gott

Walle sa...

Tjoho Fanny! Eh... Kirkenes är ganska galet det också- typ ryssland liksom...

Jo, Johan och andra. Jag ska skärpa mig. Jag har beställt internet nu så då behöver jag inte sitta i en obekväm trappa varje gång jag ska surfa...