torsdag, februari 21, 2008

6,2 på Richters skala - jag sov

Idag tappade jag all respekt för Richterskalan. När jag i morse gick ut i köket för att äta frukost så mötte jag en korridorsgranne som hade vaknat av ett skalv i natt. Jag och en annan kille tittade på varandra och sa att vi inte hade hört något. Vi sa att det säkert var ett snöskred.

Nåväl, någon minut senare bryter NRK igenom med den stora nyheten att Norges (och Nordens?) störst jordskalv genom tiderna skett 140 km från Longyearbyen. Skalvet rapporteras ha uppnått 6,2 på Richterskalan. Läs denna artikeln i Nordlys, en dagstidning från Tromsö.

Jag och ungefär 60% av alla jag pratat med i dag vaknade aldrig. Hm... Är vi extremt svårväkta eller var det bara ett mesigt litet låtsas skalv? Men 6,2- visst låter det mycket?

Har för övrigt internetproblem. Mycket irriterande. Skaffar mig bredband nästa gång jag får lön. Blir galen på det här!

Inga kommentarer: