måndag, februari 25, 2008

Nytt schema

Då har jag i dag fått reda på mitt nya schema. Ett löpande sex veckors schema. Fortfarande helt okej, men mitt gamla var än bättre. Inom ett par dagar lär jag få reda på vilka dagar i mars jag ska jobba på mitt extrajobb.

Extrajobb är bra- behöver pengar! När lönen kommer ska jag skaffa internet. Börjar bli lei på att inte ha pålitligt internet. Får ont i arslet av att sitta i trappan och surfa. Det märks väl också på tätheten på uppdateringarna... Ska skärpa mig.

För övrigt är den norska självgodheten lite väl jobbig ibland. Tips på saker Sverige är bättre än Norge på mottages tacksamt!

Min lista så här långt:

- Fotboll
- IS-Hockey
- Bandy
- Utförsåkning (knappt)
- Skolmat

Problemet är väl att oavsett vad vi hittar så kommer norrmännen vara nöjda och kaxiga så länge de har olja/perverst god ekonomi och längdskidåkning...

1 kommentar:

From Sweden with Grief sa...

Jasså, "lillebror" kaxar sig minsann, det låter det!:)
Har inga bra förslag på vad vi skulle vara bättre i, ja, de har iallafall ingen Carolina Klüft. Jag hoppas förresten att hon blir kry från en muskelbristning hon har, enligt nyheterna för ett tag sedan.
Sedan har de inte vårt underbara Skansen och Gamla Stan. Det har kanske möjligen något motsvarande, men jag vet inte.
Förresten, vi har Vasaloppet, det slår de inte!