onsdag, mars 12, 2008

Datatekniskt haveri

Ja, det där med att uppdatera är ju en konst. Har två stora problem för tillfället:

1) Det är inte skönt att sitta i en trappuppgång och surfa, det förstör lite av charmen med att surfa runt, hitta något intressant och sedan blogga om det. Blir plågsamt efter ca 15 minuter. Det trådlösa kunde väl nå ytterligare ett par meter?

Kommentar: Problemet strax löst. Beställt bredband via fiberkabel, har det om en vecka eller så...

2) Min dator har helt plötsligt bestämt sig för att sluta kännas vid min externa hårddisk. På min externa hårddisk finns förutom dataspel, musik och liknande- även ett gäng bilder från en skotertur i torsdags som jag vill blogga om... Någon som har någon idé hur jag ska lösa det där eller vad det kan vara för fel?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, Kirkenes är nästan Ryssland, jag ser till den Ryska staden Nikel när jag är där och jobbar. Funderar på att åka över någon gång, men det krävs en del planering för att komma över gränsen.

Fascinerande att det går att få bredband på Svalbard när vi bara kan få internet via mobilnätet (ice.no) hemma i Son på Östlandet.

Walle sa...

Själv tog jag skoter till Ryssland. Ska skriva om det så fort problem 2 är avklarat. Bilderna ligger på burken som jag inte når.