måndag, mars 17, 2008

Skoter till Ryssland

För två veckor sedan så reste jag på en skotertur till Ryssland. Låter något det va? Här är lite bilder från turen:



På väg, jag är glad och det är fint väder!



Framme i "Ryssland", eller rättare sagt den rysk-ukrainska byn Barentsburg. Ett foto på världens näst nordligaste Leninstaty passar väl bra? Den nordligaste står enligt uppgift i Pyramiden, ett numera nedlagt gruvsamhälle längst in i Isfjorden på Spitsbergen. Jag återkommer när jag har bild på den också!

Jag har hittat ett bildspel från Svalbard med fler bilder från Barentsburg, Longyearbyen och Svalbard i övrigt. Det är en kollega från Malmö som gjort det. Ni hittar det här: . Se och njut.

2 kommentarer:

From Sweden with Grief sa...

Härliga bilder, vilka krafter som format bergen man ser på bilderna. Det är mäktiga berg!
Ha en Glad Påsk!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Monitor de LCD, I hope you enjoy. The address is http://monitor-de-lcd.blogspot.com. A hug.