fredag, september 07, 2007

Heder åt Odenberg!

Oavsett åsikter i øvrigt så måste man beundra en minister som faktiskt inte ær beredd att sitta och administrera en politik han inte tror på. Jag ær fullstændigt øvertygad om att en absolut majoritet av moderaternas væljare stødjer Odenberg. Vem kunde tro att en moderatledd regering skulle skæra ner førsvarsutgifterna? Sjukt.

Som jag skrev i ett annat inlægg: Var finns det ett parti med en bra førsvarspolitik? En førsvarspolitik som slår vakt om en demokratisk kontroll av førsvaret (værnpliktsarmén) inte bara i ord (s & v) utan också genom att ge armén de resurser den behøver før en verkligt ALLMÆN værnplikt som omfattar alla mæn och kvinnor? Lars Ohly skriver bra om værnplikt hær, men pengarna då? Att dessutom børja tycka att vi ska køpa vapen utomlands ær før mig något som jag skulle kunna tænka mig Miljøpartiet skulle føreslå, inte partier som normalt ær før nationell sækerhet!

Jag avslutar med mitt favoritcitat: Varje land har en armé, antingen sin egen eller någon annans.

Inga kommentarer: