onsdag, augusti 26, 2009

Operation 2010, vecka 5.

Tiden går fort, redan har ytterligare en vecka gått. Dieten håller, inga större problem med det. I lördags ställdes jag dock på hårda prov när det gäller artighet och hyfs versus dieten... Var hemma hos en kompis och spelade brädspel hela dagen. Enligt god tradition så köpte vi vår middag medan han bjöd oss på lunch. Lunchen bestod i en väldoftande potatis-morötter-kikärtsgryta. MASSA kolhydrater således. Tänkte först att jag skulle "offra" mig och äta den, men kände mig väldigt skyldig när jag satt där, så det slutade med en tur till ICA och inköp av en halv kyckling i stället!

Har återigen inte hämtat/köpt måttband så mätandet får dröja en vecka till, nöjer mig alltså med vikten. Märker hur vågen hoppar fram och tillbaka under dagen, väldigt skillnad före frukost respektive efter middagen kan jag intyga!

Veckans siffror

Vikt: 104 kilo (-1,0, totalt minus 9,7)


Veckans synder:


* Återigen den där skumma light-glassen som bara innehåller 5,0% kolhydrater.
* Fil med knäckebröd till frukost hemma hos vännen i lördags.
* Frossande i frukt till brädspelet i lördags.

Sammantaget, en bra och skötsam vecka!

1 kommentar:

Jesper sa...

Nästa gång får du ren tofu till lunch.