tisdag, augusti 11, 2009

Operation 2010, vecka 3.

Ja, då är tredje veckans dietande klart. Flyter på fint. Äter gott, börjar få lite peppande kommentarer av både kollegor och andra. Känns bra. Mår också bättre. Däremot går det ganska långsamt med viktnedgången, men det var för det första planerat, så var det sist också! Dessutom så äter jag så gott och mår så fint att det inte är någon brådska. Detta är ju inte en kortsiktig "svält i hjäl dig" diet. Detta är något jag planerar att köra året ut (läs: till jul), minst!

Veckans siffror:


Vikt: 106,0 kilo (-1,5)
Midja: 121 centimeter (0)
Stuss: 118 centimeter (-1)
Lår: 67 centimeter (-3)

Kommentar:


Eftersom jag inte mätte de olika måtten förra veckan så är det på två veckor. Ganska logiskt att midjan är oförändrad. Kan ha glädje mätt efter första veckan (-4 cm). Annars känns det bra, tuffar på oförändrat åt rätt håll. Är jag under 100 kilo innan vecka 10? Det känns som ett fullt rimligt mål. Har inte ens börjat träna. Det är nästa steg...

2 kommentarer:

Terje sa...

Hej Micke! Har läst lite på din blogg och gillar en hel del av det jag ser. Mycket läsvärt! Hoppas du har det bra.

Walle sa...

Tack Terje, hoppas allt är bra uppe i norr, hälsa Therese!