lördag, augusti 18, 2007

Varfør blogga och inte slæppa fram kommentarer?

Jag ær inte liberal, alltså ær jag inte så naiv så jag tycker att det ær ett brott mot någon helig princip om någon på sin høgst privata blogg inte slæpper fram vad som helst. Særskilt førståeligt ær det før "fixstjærnorna", typ Ali Esbati. Hans blogg besøks av massor med mænniskor och det skrivs vansinnigt många korkade kommentarer dær. Med tanke på att han slæpper igenom dem, så ær det spænnande att gissa vad han inte slæpper igenom?

Både Ali och Jinge, som också stoppar vissa kommentarer, har tydligt markerade regler før vad som ær okej och inte. Ali ær lite liberalare æn Jinge, vad jag tycker mig mærka.

Dæremot undrar jag vad poængen med att blogga, d.v.s. slæppa fram sina åsikter i det øppna, låta folk læsa dem och kommentera, om man inte ær beredd att tåla dessa kommentarer? Så længe dessa kommentarer ær sakliga, håller sig till æmnet så kan jag verkligen inte se varfør man ska censurera bort dem. En som ægnar sig åt dylikt censurerande ær Anders Svensson, trotte från Gøteborg. Helt enkelt, godtyckligt raderar inlægg, han inte gillar. Janne har påpekat det førut før mig, men igår mærkte jag det sjælv. Han tog inte bara bort ett inlægg från mig, han såg sedan till att utøka sin argumentation så det tæckte in det jag kritiserade. Snyggt.

Edit2: Det verkar nu vara tydligt att mitt inlægg aldrig nådde fram till Anders. Därför ber jag honom om ursækt och ber er læsa detta som en allmæn synpukt och møjligen som en svordom øver opålitlig modern teknik. Kanske också som ett utslag før min vilja att hitta fel hos en trotte*, vad vet jag? Jag tar ej bort texten, vare sig ovan eller nedan, eftersom jag menar att det skulle få det att se ut som jag førsøkte dølja mitt misstag.

Jag meddelar att ovanstående lænk till Anders Svenssons sida ær den sista ni kommer att hitta hær på "Sic itur as astra". Samma princip kommer att gælla før alla sidor som jag anser anvænder sig av øverdriven censur.

Fotnot: Sjælv har jag tagit bort tre inlægg sedan denna bloggen børjade. Två inlægg som hærørde sig från ett fullstændigt pubertalt græl mellan "Værldens viktigaste man" och mannens bakom "Bengtsons frestelser". Det sista inlægget som røk var en anonym som anklagade mig før att vara nazist. Det hade troligen fått vara kvar om det hade varit undertecknat.

* Ska førklara ordet trotte & trotskism någon gång. Tænkte gøra det hær, men blev bara upprørd och texten sprang i væg. Nøjer mig med att sæga att Anders S INTE ær från Umeå och sålunda inte tillhør RS, utan det mer sansade partiet SP.

5 kommentarer:

Anders_S sa...

Jag följer i princip samma regler som Esbati och Jinge. Jag tar inte in länkar till fascistiska, nazistiska, rasistiska eller borgerliga sidor av nåt slag. Uttalat rasistiska eller främlingsfientliga inlägg tar jag inte in. Sen har jag ju numera rätt många läsare också. Inte i Jinge-klass, men nästan i Esbati-klass. Men du har rätt i att jag borde lägga ut regrlerna så man kan läsa dem.

Anders_S sa...

Intressant. Jag kan inte hitta att du skrivit någon kommentar på min blogg som jag inte släppt igenom. Jag hittar tre kommentarer och alla har jag släppt igenom.

Walle sa...

Oops. D� kanske jag ska be om urs�kt. Jag la in ett svar d�r jag kritiserade ditt resonemang kring attacken mot Sd-paret. M�ste blivit n�got sorts datatekniskt fel under �verf�ringen. L�gger in ett f�rtydligande i texten ovan.

Anders_S sa...

Det är flera som haft problem med att lägga in kommentarer på min blogg. Kan kanske ha att göra med att jag har den på en egen domän. Överföringen från Blogger verkar krångla ibland. Det gör den även ibland när jag lägger upp nya inlägg. Får kanske byta plattform framöver.

Anonym sa...

Tacka vet jag bloggar där alla får lägga kommentarer, som den här.

Jag har också försökt kommentera Svenssons blogg men tänker inte skaffa google/blogger-konto för att göra det.