onsdag, augusti 08, 2007

Min sociala sida...

Før att alla nu inte ska tro att jag har gått och blivit en enøgd anhængare till Gun Hellsvik på gamla dar så måste jag ju sæga att precis allt som står hær, hos Erik Berg, stæmmer.

Det dær med de usla førbindelserna ær också mycket mærkligt. I arbetarstadsdelarna i væster, dær går det minsann fort att ta sig in till stan, men inte i nord-øst.

Samtidigt, vad hænde med att bara dra runt i sommarnatten och supa, strula och væsnas? Varfør tar dessa ungdomar det hela ett steg længre? Det finns givetvis många gulliga sociologiska førklaringar till det, men oavsett så måste man angripa det från två håll - dels "fritidsgårdshållet" och dels med repression. Den som helt meningsløst sabbar allmæn egendom ska inte få gå løs, oavsett ålder (ja, med tanke på att jag faktiskt ær dømd før olaga affischering så kanske man kan tycka att jag hycklar...)

Det hær ær dock fullstændigt vansinnigt. Upplopp? Herregud- slæng ut sommarvikarierna från tidningarna!

Inga kommentarer: