måndag, mars 23, 2009

Hur gick det här till?

Köpte för drygt en vecka sedan nya jeans. Ett par vanliga blå och ett par svart-bruna. Samma modell, samma storlek- trodde jag!

De ena (de blå) sitter som smäck, medan de svart-bruna är typ en storlek för små! Hur går det i hop? Bägge två låg på samma hylla, samma modell och var märkta 40/30. Hur kan då det ena paret vara så pass mycket mindre än det andra?

Så, jag ser två möjligheter: Gå ner i vikt eller ge bort/sälja billigt till någon. Då är frågan- vem är nästan lika tjock som jag och lika lång (kort)? Den ende jag kan komma på är en viss kamrat från Saxnäs, men nu bor ju han i Stockholm...

Så vill du ha ett par jeans (för en symbolisk summa av 50 spänn) så kontakta mig. De är formellt storlek 40/30, men i praktiken pratar vi om 38/30. Annars får de väl ligga tills jag går ner i vikt (yeah, right).

Inga kommentarer: