lördag, december 01, 2007

Jag har fått jobb!

Igår fick jag ett samtal från Longyearbyen, Svalbard. Det var receptionschefen som ringde och medddelade att jag var välkommen upp till dem i början av januari. Jepp, jag fått jobb på världens ände... Ska bli kul, utmanande jobb. SAS Radisson är ett fint hotell så jag lär få lägga manken till, men det känns bara possitivt. Med detta så är det också klart att jag kommer hem till ett längre julfirande.

För övrigt har de bara 15,8% skatt på Svalbard.

5 kommentarer:

Johan C. Svensson sa...

Så som den trogne partist och göteborgare du är betalar du mellanskillnaden upp till 33% till partikassan. Finfint.

Walle sa...

Ehhh... Knappast. Tyvärr Johan. I need the cash. Dessutom- i pappa sovjet fick man minsann köldtillägg och grejer när man arbetade i Sibirien, jag tar mig friheten att anse att jag förtjänar det samma på Svalbard...

Svorsken sa...

Välkommen till Norge! Kul med fler svenskar som bloggar härifrån. Även om det kanske är tveksamt om Svalbard riktigt på riktigt kan ses som Norge. (Brukar ibland söka på "norska" på bloggsok.se och fann din blogg den vägen).

Frukostflingan sa...

Jag får väl gratta och säga lycka till på Svalbard, du blir i alla fall minst en erfarenhet rikare!

Anonym sa...

bajsar på magen på efraem barkbit!