onsdag, december 05, 2007

Tolv år till ända....

Om tolv timmar är mina tolv år i Norrland över. Jag sätter mig då i en hyrd bil och kör hem till Göteborg. Tack till anonym VIK:are i Västerås som ger mig husrum natten till fredag. Det är med blandade känslor jag förbereder mig för hemresan, men framförallt med något som jag skulle vilja klacificera som lättnad. Äntligen har jag tagit ett beslut. Efter tolv år här uppe så kände jag att det var dags att ta ställning: Antingen stannar jag kvar här uppe och satsar seriöst på ett liv här, eller också så är det dags att flytta hem. Nu valde jag att flytta hem*. Jag tror det är bra.

* Nja, hem och hem. Först ska jag bara hem tillfälligt över jul. Sedan ska jag upp till Longyearbyen på Svalbard. Det är dock bara ett säsongjobb så...

Skulle bli väldigt överraskad om det sker någon uppdatering av bloggen före söndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det är tråkigt att du flyttar. Kommer sakna dig mycket. Samtidigt förstår jag dig till fullo; man blir less på ett ställe efter ett tag och det begriper jag att du kan vara på Umeå (roligt i början, men man tröttnar fort).

Hoppas att du får det bra i Göteborg! Vi ses säkert där i framtiden!