fredag, juni 15, 2007

Ska det vara så svårt?

... Att få tag på ett band? Jag har køpt en bil - ja dær exploderade bomben. Ska i morgon sætta mig och lægga upp en bild på min lilla Opel Corsa. Den ær så søt! Den ær också pigg och rolig (i svensk mening).

Priset var rimeligt (i norsk mening), endast 5500:-, varav 1500:- betalas nær jag fått løn.

Mitt størsta problem ær alltså att denna lilla pærla från -86 bara har radio och bandspelare. Jag blev glad nær jag såg bandaren och tænkte- wow, till nærmsta bensinstation och køp något gammalt gøtt... Så ikke. I det hær rika, moderna landet ær det omøjligt att få tag på kasettband!

Så, vænner: Om ni har något gammalt blandband ni kan tænka er att låna ut till en stackars strandsatt kamrat så hør av er. Ska ringa Niklas och høra om han kan mixa ihop ett Eddy-band åt mig...

Før øvrigt ær jag djupt tacksam øver att vare sig mina inloggningsnamn på internet eller mina løsenord innehåller bokstæverna æ och ø. Det hade varit svårt...

Klockan ær nu 00.56 och det ær dags att stæda lite hær på jobbet. Återkommer kanske senare i natt om jag har tid och kommer på något politiskt att skriva... Mitt liv ær dock før tillfællet ganska opolitiskt. Fick før øvrigt højd løn i går. Ekonomichefen frågade mig alldeles sjælvmant om jag inte borde flyttas upp ett steg i lønetrappan eftersom jag jobbat tidigare. Jotack, svarade jag. Mums! 7 kronor mer i timmen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur länge stannar du i norge. Jag har nog några gamla blandband men de är nedpackade tills jag får egen lya och jobb.

Walle sa...

Jag har hær hela sommaren- minst. Så jag lær vara intresserad nær det passar! Før øvrigt kan du maila mig den dær møtesordnings-prylen du skrev i Halmstad? wallgren.mikael@gmail.com . Synes.