fredag, juni 29, 2007

Hjælp!

Ett litet meddelande till mina vænner, øvriga får ursækta:

Jag kænner mig ganska socialt utelæmnad hær i Norge. Det ær helt orimligt dyrt att ringa till Sverige från mobil (typ 7:-minut!). Dærfør ringer inte jag så mycket. Ni ringer inte heller, det førstår jag. Skulle ni ændå gøra det- gør det från en fast telefon (billigare) och efter 12.00 (jobbar mycket natt).

Dæremot får ni gærna kommentera bloggen eller maila mig. Jag vill veta vad som hænder! Sms ær inte heller dumt, billigare æn telefon i alla fall.

Før øvrigt, två saker:
- Vad ær mest størande, æ eller a som ersættningsbokstav før bokstaven ae?
- Erbjudande om logi hær står fast, runt 20 juli skulle kunna vara bra, då ær jag ledig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du använder A som ersättningsbokstav för Ä så följer du den anglofoniska normen och det vill du väl inte. Kör därför på som tidigare och använd Æ som ersättningsbokstav för Ä. Gör likadant med Ö; använd Ø som ersättningsbokstav för Ö och inget annat.

Walle sa...

Tack, visste att jag kunde lita på dig janne...

Johan C. Svensson sa...

Jag vill ha A istället för Å och Ä och O istället för Ö. Av ren självbevarelsedrift och för att jag annars sitter och försöker tolka texten som norska, ett språk jag inte kan.