fredag, juni 22, 2007

Glad midsommar!

Ja, då var det årets skønaste festhelg hær igen. Tyværr så har våra chefer sett till att alla vi sæsongsjobbande svenskar jobbar i helgen. Det borde vara kriminellt! Normænnen firar ju S:t Hans først i morgon, lørdag. Då borde de jobba i dag och vi i morgon...

I vilket fall som helst så tog vi mod till oss och ordnade en sill-lunch. Hittade till slut både færsk potatis (från Spanien), Jordgubbar och matjessill (någon b-variant). Det var en snabb lunch, men både jag, Maria och Malin valde att ta en snapps till sillen. Jag och Maria tog varsin øl också. Stina høll sig på den smala linjen. Hon børjade å andra sidan jobba 15.00, Malin 16.00, medan jag och Maria børjar 23.00. Det blir en lång natt. Kænn er fria att fylla ringa mig i natt!

Skål & trevlig midsommar!

3 kommentarer:

Anders Eriksson sa...

Jag kör solofest med sill, färskpotatis och folköl ikväll! Börjar ändå 7.30 imorgon.

From Sweden with Grief sa...

Trevlig Midsommar i den vackra omgivningen! Vi firar med kraftig förkylning och feber, lite sill och en tårta!

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.