onsdag, mars 21, 2007

Där satt den!

Sådär, nu är jag en stolt innehavare av ett B-körkort. Sisådär en 12 år för sent, men det har som aldrig riktigt klaffat tidigare. Antingen har jag haft pengar (nja, inte tillräckligt, men ändå) eller också har jag haft tid, men aldrig både och.

Vill därför ta tillfället i akt och än en gång tacka de två grupper som gjorde att jag tog tag i arbetet med körkortet:

- Kompisarna i Umeå som gav mig presentkort på körlektioner i 30-års present för ett år sedan.
- Landstingsgruppen som gav mig presentkort på körlektioner i 30-års present för ett år sedan.

David var extra duktig som lyckades vara med i bägge grupperna och dessutom övningskörde med mig... *ler*

Därutöver så ett stort tack till Sehle för all övningskörning och till Niklas för det frikostiga utlånandet av sin bil.

Ove- trafikläraren förtjänar lite kredd också.

Om jag räknat rätt blev det 48 körlektioner till slut. Det är inte lätt när man saknar motorik. Det var betydligt mer än vad min budget mäktade med så det sista tacket, men samtidigt ett av de största, går till min far som ryckte in när mitt sparkapital var slut runt jul. De sista dryga tio lektionerna samt avgifterna till vägverket hade jag inte fixat utan honom

4 kommentarer:

From Sweden with Grief sa...

Grattis! Kör försiktigt! Ha det gott!

Frukostflingan sa...

Det är väl bara att gratulera dig till det nya körkortet, men även för att du har omtänksamma kompisar.
Livet blir aldrig som tidigare med ett körkort i handen, så ta det försiktigt på gator och torg. Ibland kan det hoppa fram en gammal tant!

Walle sa...

Jag lovar... *ler*

Anonym sa...

Grattis på dig