fredag, januari 25, 2008

Nu sitter jag i klistret...

Ny i byen och vill lära känna folk. Dessutom en vilja att börja röra på sig lite granna. Vad gör man? Anmäler sig till bedriftens fotbollsturnering såklart! I morgon klockan 09.30 (sic! Vad är det för tid? Inte särskilt restaurangvänlig) ska vi samlas i idrottshallen.

Problemet är bara att det som jag trodde var en vänlig liten plojturnering är typ "årliga Svalbardsmästerskapet". D.v.s. jag och ett gäng vältränade sporttokar. Det kan aldrig sluta bra.

Dessutom gjorde det att jag var tvungen att köpa t-shirt och gympaskor. Kan avslöja en sak för er- Svalbard må vara momsfritt, men i gengäld så har de fått för sig att det inte finns någon marknad för "skit". Precis alla produkter är märkes- och kvalitetsmärken. Svindyrt.

Kunde inte ens hitta en sunkig vit t-shirt... Fick köpa en med ett nike märke på.

2 kommentarer:

Johan C. Svensson sa...

Fantastiskt micke! Vilken tur att du legat i i gymmet det senaste då.

Walle sa...

Har nog inte ansträngt mig nog... Konditionen suger. Kom hem precis, tillhörde det vinnande laget, men spelade inte nämnvärt i semi- och finalen eftersom vi toppade laget.

I vilket fall:

Gruppspelet:

Spitsbergen Travel (vi): 1
Brannmannagutta : 1

Vi : 1
Avinor (luftvartsverket): 3

Vi : 3
Några andra : 0

Tack vare att Brannmannagutta slog Avinor blev vi grupptvåa och gick vidare.

Semi:

Vi : 4
Store Norske (gruvan) : 1

Final:

Vi : 3
Unis (typ IKSU, studenter): 0

Lite seg start, men det tog sig!