söndag, juli 01, 2007

Grym ekonomiansvarig

Jag har alltid undrat varfør det alltid ska ta så lång tid før løneavdelningar att få ut lønen till folk. Førmodligen før att føretaget vill sitta och hålla på VÅRA PENGAR och få rænta en månad innan lønen kommer...

På samma sætt så drøjer lønespecifikationen orimligt længe. Om jag læmnar min månadsrapport den 1:a eller 2:a till lønekontoret - varfør får jag då inte reda på vad min løn ska bli førræn typ den 24? Orimligt. Det ær væl bara att slå in det i en dator och trycka "print" så kommer løn och avdrag ut?

Så fungerar det i Sverige. I Norge ( i alla fall hær) så får man løn senast den femte. Idag(!) fick jag min lønespecifikation. Ska få lønen insatt på måndag. Det ær snabbt jobbat! Borde tipsa svenska føretag om ekonom-Roy. Effektiviteten sjælv...

Inga kommentarer: