onsdag, juli 11, 2007

Det var bættre førr...

Ja, ni som kænner mig vet att det inte ær något nytt att jag tycker det. Vi pratar om fornstora dar då det fanns fritidsgårdar i varenda buske, musiken var bættre och det fanns en riktig post. Jag vidhåller att hiphopens intåg i vårt vackra land, sovjets fall och den perverse høgervågen i børjan av 90-talet som mynnade ut i Sveriges førsta høgerregering sedan den allmænna røstrætten inførdes inte skedde separat från varandra. Dålig, utlændsk, musik - USAs ensamma herravælde och Bildt - same shit, different name!

Dagens hændelse som fick mig att æn en gång inse detta, var førutom insikten om att det finns mænniskor, æven norrmæn, som inte vet vilka "Brøderna Dahl" var, mitt førsøk till att køpa startkablar till min lilla Opel. Glad i hågen cyklar jag från jobbet (på chefens cykel- tack) till Statoil før att køpa startkabel. Tror ni att Statoil (som ær ortens enda bensinstation) hade startkablar? NEJ! De har porrtidningar, godis, hamburgare, pølse, grillutstyr, m.m. Dæremot inte det mest grundlæggande biltillbehør.

Vi ær inte bara i en tidsålder utan riktig post, vi har heller inte riktiga bensinstationer. Skæmmes ta mig fan Statoil!

3 kommentarer:

Marsala sa...

Hej Walle kul att du kommenterade min blogg. Jag vet en afrikanskt tjej i Sverige som föraktfullt säger om andra: "Bah, men hon är inte en äkta neger".
Maria från Vänsterkanten

http://tankar-frn.blogspot.com/

Walle sa...

Kul att du hittade tillbaka hit, får jag väl gengälda din kommentar med... Bra sagt, igen.

Mattias Poulsen sa...

Det var inte bättre förr... Det var bara annorlunda... Det lär oss historien och det lär oss Karl Marx...