onsdag, november 15, 2006

Veckans groda:

På landstingsfullmäktige diskuterade Levi Bergström (s), landstingsråd och Marianne Normark (Fp), gruppledare, frågan om Levi skulle våga se personalen i ögonen när s-v-mp skjuter upp en personalsatsning:

Levi: - Jag har redan gjort det, vi träffade de centrala fackliga ledarna och jag informerade om ändringen och vi diskuterade. Deras synpunkter var väl inte till mitt partis fördel, men vi förstod varandra åtminstone. *

Marianne: - Att de inte var argare beror väl på att de säkert tillhör samma parti som dig...*

Vackert... Den borgerliga oppositionen trampar snett:

1) De antyder att ledande företrädare för facket skulle acceptera saker bara för att de är sossar.
2) Indirekt ifrågasätter de fackets medlemmars rätt och kompetens att välja sina företrädare!

* Skall erkännas att det inte är ordagrant citerat utan fritt ur minnet, innebörden är jag dock 100% säker på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag höll av misstag på att lägga in dig i kategorin Sossebloggar i min RSS, men hindrade mig till slut. Fortsätt skriva nu för helvete! Kul att läsa om landstingspolitik ur ett fyrkantigt perspektiv.