onsdag, november 22, 2006

Ekonomisk stress

Argh! Hur fan ska man kunna söka jobb effektivt när allt jag tänker på är om, när och hur mycket A-kassan ska bli? Går in flera gånger varje dag och kollar på HRF:s internetbaserade a-kassa för att se om de tagit beslut än. Svar nej.

Har insett att jag inte får några pengar utbetalt nu den 23/11, det betyder att jag tidigast får pengar den 6/12. Blir att strukturera upp mina fakturor. Med största säkerhet är dessutom a-kassan för låg för att jag ska klara av december på den. Grejen är att jag vill veta vad jag får innan jag kontaktar släkt och vänner med nödsignalen om att ekonomin är i olag. T.ex. tänkte jag kontakta min far och övertala honom till ett lån så jag kommer hem till Göteborg till Jul, men jag känner honom, jag måste ha på fötterna innan.

Ska det vara så jävla svårt att ta ett beslut?

Ångest.

/Arbetslös sedan 25/10.

Ändring/tillägg: Ringde a-kassan. Man får inte a-kassa under studieuppehåll, utan måste hoppa av helt. Det är ju rimligt. Bränn broarna, utbilda dig inte. Arbetarjävel bli vid din last. Misslyckas du på utbildningen så vill vi inte att du försöker igen om något år. Suck. Enda positiva är att a-kassetanten gick med på att jag kunde faxa in intyget på att jag hoppar av och inte tar studieuppehåll, samt att studievägledaren på skolan ställde upp och ordnade det (tror jag). Varför hon skickade snigelmail till mig när det nu finns en "e-kassa" förstår jag däremot inte!


Ps) Tas beslut inom de närmsta dagarna så lovar jag att fortsätta prata väl om HRF:s a-kassa, jämfört med andra, men annars... ds)

Inga kommentarer: