fredag, november 24, 2006

Ekonomisk stress, del 2

Nu är det kört. Fick äntligen beslutet från A-kassan idag.

1) Då jag slutade studera 25/11 hann jag få CSN-lånet utbetalt för november, lite fult, tänkte att nu begär CSN säkert tillbaka sina pengar. Nej då. Ingen fara. Däremot så bestämde sig A-kassan nu för att jag ska vara utan a-kassa för den månaden, eftersom jag fått ersättning från CSN...
Alltså- INGA pengar för denna månad.

2) Då jag tidigare haft förtroendeuppdrag så säger mina arbetsgivarintyg inte hela sanningen. Där skriver de endast när jag varit närvarande på jobbet. Inte de timmar jag fått ersättning från Västerbottens landsting istället. Jag har jobbat heltid. Punkt. Jag skrev det också i ett följebrev, där jag bad dem ringa mig om de behövde något extra intyg. Nejdå, de fastslår min normalarbetstid till 30 timmar/vecka helt sonika. Vete fan var de får de ifrån. Mitt snitt som förtroendevald är snarare 10 timmar i månaden än 10 timmar i veckan! Förmodligen så räknar de med mitt arbete i våras som Studie- och yrkesvägledare på 75%, men då pluggade jag ju samtidigt...

3) Ovanstående trams om normalarbetstiden ledde till att min dagpenning blev fastslagen till 464:- utifrån en timlön på 96,53. Det innebär att när jag väl får igång a-kassan (efter att november månad bara har försvunnit) så får jag bara ut en spottstyver. De snor ca 40*96,53*0,8 kronor av mig i månaden...

Suck. Och soc lär inte komma på fråga, jag har de senaste månaderna betalat in ganska stora slantar till Centrala Trafikskolan. De brukar ju vilja gå några månader tillbaka...

Trötta hälsningar...

Inga kommentarer: