fredag, augusti 04, 2006

Punktlighet...

Ska det vara så svårt att hålla vad man lovar? Det är irriterande när man bestämt träff med en god vän och vederbörande inte kommer i tid. Trots mobiltelefon kan folk inte ringa och säga när de blir försenade- till gulag med dem!

Än värre utsatt är man som kund. Vill ta två exempel som drabbat mig nyligen. Ena gången var det en tisdag under fotbolls-VM. Vi var ett gäng som skulle dricka några öl, äta en pizza och sedan åka ner till Taket eller någon annan krog för att se på fotboll. Ringer till Berghems Pizzeria strax efter sju. Han säger att de är på väg att stänga, men att han kan komma med hemkörning strax efter åtta. Jag säger att det är okej, men att han måste komma allra senast 20.15. Ungefär 20.35 kommer han (vilket ger oss ca 15 minuter på oss att äta pizzan innan vi måste gå till bussen). Tar inte själv något initiativ till ursäkt och när jag påpekar att han är sen rycker han nonchalant på axlarna. När jag då försöker pruta så blåvägrar han och erbjuder sig att ta tillbaka pizzorna. Hade jag inte varit så jävla hungrig hade jag gjort det. Serviceinställning för helvete! Nästa gång blev det Ali Babas på Tunnelbacken i stället. De tog också lång tid, men de höll den tid de sa.

Idag var jag och hämtade min mobil som äntligen blev klar, drygt två veckor efter utsatt tid. Även denna gång- ingen ursäkt, ingen rabatt. AM-tel på Haga. Jävla småföretagare. Man är ju helt utlämnad som kund, när de ändrar sig mitt under reperationen, vem går dit och säger "du jag tar den någon annanstans"?

Serviceutbildning till alla småföretagare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet, håller med dig till fullo. Vet man inte vikten av god service, vad f*n gör man i den branschen då?