onsdag, maj 16, 2007

Skrämmande test...

Finns ett litet roligt test att göra. Det handlar om vilken amerikansk presidentkandidat du borde rösta på. Nu är ju det landet lite galet, bara Maud Olofsson och Göran Hägglund skulle väl passa in där... En del av frågorna är knepiga, passar liksom inte riktigt in på mina värderingar, men ändå kul att göra.

Min lista blev jävligt skum. Vad sägs om följande:

1. Barak Obama, 74%
2. Al Gore, 71%
3. John Edwards, 67%
4. Wesley Clark, 67%
5. Joseph Biden, 66%
6. Dennis Kucinich, 64%
7. Christopher Dodd, 64%
8. Hillary Clinton, 60%

Sedan kommer raset, nästa två:

9. Bill Richardson, 48%
10. Ron Paul, 45% (första republikanen)

Känns väldigt blandat. Jag var övertygad att jag skulle få John Edwards som etta. Nu var det ju lite olika frågor, inte bara "minimilön, fackliga rättigheter, etc." sånt som jag diggar Edwards för. Skulle aldrig rösta på slemhögen Obama. Tittade lite på Ron Paul. Nyliberal är en bra beskrivning för honom. Röstat konstant "rätt" gällande Irak, slår vakt om medborgarrättsfrågor, så att han hamnade högst är väl logiskt. Återigen- skulle hellre rösta för en vapengalning från södern som gillar allmän sjukförsäkring än en nyliberal som Ron Paul.

Inga kommentarer: