fredag, maj 18, 2007

Nästa år då jävlar...

Okej, vår organisatoriska styrka räckte inte riktigt till i dagens fotbollsturnering.

Följande resultat:

0-9
0-2
0-2
0-1

Första matchen vet jag inte vad vi sysslade med... Motståndarna var skitsnabba, men de var också ostrukturerade. Säger jag "grabbarna grus" så vet ni vad jag menar. Typ 5-6 killar som är skitduktiga, men som bara kör solo. Förlorade gjorde vi i alla fall. I de andra matcherna var vi med på planen. Särskilt match 2 och 4. Match fyra var vi verkligen bättre, men lite oflyt.

Även om jag inte vill vara lika galen som Janne som vill att vi ska ställa upp i varenda turnering som finns, så måste jag ändå säga att det lovar bra. Mot slutet började det se bra ut. Lite mer träning så jävlar!

Det sved att bli utspelade av ekonomer. En positiv sak är att lagkaptenen i laget som spöade oss ordentligt var sociologstudent...

Ja, ja, vi fick upp vår banderoll i alla fall!

Nu far jag till Götet (åker först till skogen).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så dåliga var vi väl ändå inte. Jag tycker att alla var vinnare idag! Dock tar jag på mig förlusten i andra matchen. Hade jag inte gjort den där dundertabben att tappa bollen vid utspark (vilket resulterade i ett noll till dem) när jag planerade en vattentät kontring till Roberto så hade vi kanske fått åtminstone 0-0. Jag tror luften gick ur oss där och satan vad kul det hade varit att spöa det laget. Om jag förstod saken rätt kom dem tvåa. Hade vi tagit dem med typ 1-0 eller fått oavgjort så hade vi faktiskt haft något att spela för i de återstående matcherna.

Den tredje matchen kunde vi inte göra så mycket. Vi hade skitbra defensiv, men de bombade i stort sett målet.

Fjärde matchen hade vi bra tryck och deras markrullare som jag släppte in var djävligt svår.

Jag tror vi blev missgynnade av att matcherna var 1*12 minuter. Om de åtminstone hade varit 2*12 minuter så hade vi säkert fått göra några mål (fast första matchen lär vi ha förlorat med tvåsiffrigt i sådana fall).

Defensivspelet var väldigt bra faktiskt.

Det ska bli intressant att se när vi gör första målet för VSF.

Anonym sa...

Var är bilden på banderollen då?
(bifogar bild på ssu-fotbolls-logga jag ritat)

Walle sa...

Sjysst bild! En sån måste vi också skaffa oss. Eftersom jag är en pragmatiker så tänker jag mig något i stil med "För en meningsfull fritid - VSF Umeå". Eller något annat, mer politik, mindre floskler. På turneringen i fredags hade vi vår vanliga banderoll, borde ha en mer idrottsinriktad...

Anonym sa...

Nu finns bilderna från HHUS-turneringen upplagda på hemsidan samt även ett kortare referat. Vår banderoll syns i bakgrunden på en av bilderna. Läs mer på: http://www.markuso.se/gallery/hhus_fotboll07/

Anonym sa...

Det blev fel länk. Rätt länk är:

http://www.markuso.se/gallery/hhus_fotboll07/

Walle sa...

Hmm... På bild 1666 ser man mycket riktigt en liten skuggig banderoll i bakgrunden. Inte mycket att hurra för. Ber om ursäkt för mitt bristande bloggande f.ö.