onsdag, december 16, 2009

Operation 2010 - vecka 3 (igen)

Oj,oj,oj vad personalfesten i fredags ledde mig in i fördärvet. Vad sägs om följande:

Uppvärmning:

- Eftermiddagsfika på jobbet. Pepparkakor och glögg. En burk pepparkakor på fem man, blev liiite mycket. Ett par muggar glögg + russin. Mycket socker blir det.

Höjdpunkt:

- Personalfest. Först tog vi på kvalitéavdelningen ett glas på en pub i närheten. Tog ett glas vin och tyckte det smakade illa, så det blev sangria och öl istället. Sedan började festen, mer glögg och pepparkakor. Sen middag som var ganska okej, plockmat. Tre öl till det. Sedan vidare till uteställe, mer öl och en drink (vodka-redbull).

Efterfest:

- Fyllebaguette på vägen hem, vägdes kanske upp av promenaden på ett par kilometer från bussen... Dagen efter blev det en pizza.

Riktigt illa, total brist på disciplin. Så jävla illa efter flera veckors 100% dietande så flippar jag totalt under 24 timmar. Resultatet var att jag legat över 100 kilo lördag-måndag. I morse var jag nere på 97,8 kilo. Ganska exakt en veckas nedgång åts upp av mitt syndande i fredags. Trevligt var det, men borde faktiskt begränsat mig lite, hållt igen på mängden glögg+pepparkakor och även valt rätt alkohol... En vecka kvar till jul, gäller att hålla kvar fokuset tills dess!

Inga kommentarer: