tisdag, juli 28, 2009

Operation 2010, vecka 1.

Ja, då är första veckans dietande över. Mycket nöjd över resultatet, knappt ens varit sugen på något gott. Faktiskt saknat bröd och potatis mer än godis och sånt, men det var ganska väntat. Likadant sist jag höll på.

Veckans siffror:

Vikt: 108,7 kg (minus 5,1)
Stuss: 119 cm (minus 2)
Midja: 121 cm (minus 4)
Lår: 70 cm (minus 1)

Så, vem säger att dieten inte fungerar, jävlar i lådan vilken effekt första veckan. Då skall man ändå veta att helgen bjöd både på festande (lördag) och besök hos mormor och morfar. Tror alla förstår vad jag menar, att inte äta något onyttigt hos dem skulle de ta som en personlig förolämpning. Höll igen, en jättegod kladdkaka bara. Alltså, tacka nej till hembakt från min 85 åriga mormor? Nej, någonstans får artighet gå före!

Nu ska jag inte förvänta mig samma tempo vidare av två skäl:

- Dels så frigörs det och försvinner en del extra vikt i form av vätska just första veckan genom Ketosen, har jag för mig.
- Dels så håller inte dieten samma tempo efter den första perioden. Lite mänsklighet smyger sig in i den. Jo, jag har valt att köra på GI i stället för LCHF, men ganska hårt, så i praktiken blir det nog en mix.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Snyggt Jobbat =)

fuldrutt™ sa...

Hejja hejja!

Jag gick ner 6 kilo första veckan. Så ditt resultat är "förväntat". Det är när kroppen tömmer glukogenreserverna i musklerna som vätskan försvinner, men det är ju kilon det med...

Skippa GI (kolhydratskitdiet) och kör LCHF "fakir" ett par veckor (eller så länge du orkar, för den blir lite enahanda) ska du se på själve f*n...

Läs om fakir på http.//kolhydrater.ifokus.se

Walle sa...

Tack för tipsen fuldrutt. Lutar åt en mix av dieterna. Ska hålla på länge och helt utan kolhydrater blir lite trist.