tisdag, juli 21, 2009

Operation 2010 påbörjat

Så, under visst inflytande från en badvakt (om man nu fortfarande kan vara det när man är i Bryssel)så har jag nu bestämt mig för att det är dags att göra något åt min kropp. Seriös träning är jag för lat för, så jag tänkte börja med en diet...

När det gäller val av diet så blir det samma diet som jag prövade sist- låg kolhydrats dieten GI, badvakten pratar om någon annan variant, LCHF, men jag förstår inte riktigt skillnaden. Ska läsa på lite nu första veckan...

I vanlig ordning så är jag ju självutlämnande, så här börjar jag:

Vikt: 113,8 kg
Midja: 125 cm
Lår: 71 cm
Stuss: 121 cm

Så, då ska detta uppdateras en gång i veckan. Inte helt säker på att jag mätt på rätt ställe och så, men så länge jag gör samma fel hela tiden så...

2 kommentarer:

Johan C. Svensson sa...

Mycket bra micke!

fuldrutt™ sa...

GI är ingen logkolhydratdiet. Gi förespråkar kolhydrater i hög andel i kosten, dock ska dom vara "långsamma".

LCHF förespråkar inga kolhydrater, eller så nära noll det rent praktiskt kan bli... T.ex. kaffe (som är en ren livsnödvändighet) innehåller ca 0.4gr kolhydrater per 100gr (1dl) så fem muggar kaffe per dag (8dl) ger ca 3gr kolhydrater.

F.ö. är kaffekolhydrater de enda jag får i mig dagligen, och har gått ner 32kg sedan i december.

Lycka till med din operation 2010!