tisdag, januari 09, 2007

Taskiga proportioner...

Jag har just gått igenom och tvättat allt (är väl inte riktigt klar än). Har kapitulerat och slängt gamla kläder (som är mycket för små), burit ner snygga kläder som är något för små till källaren osv.

I detta arbete så kom jag också till en närstridsfajt med det kända "tvättmaskinsmonstret". Jag satte mig ner med alla mina sockar och ägnade mig åt lite fin gammal utrensning!

Resultat: 8 sockar förolyckade pga hål av olika storlek.
14 sockar förolyckade pga syndigt leverne (singelliv)
39 lyckliga par godkändes och återbördades till lyckligt liv i byrålådan

39! Var har de varit när jag stått och rotat i min osorterade låda och varit på väg att missa bussen? Än orimligare blir det när jag endast med en mycket god vilja får ihop till sju (!) bra kalsonger... Några till när jag sänkte standarden.

39-7? Hm... För sockarna behöver jag tvätta knappt en gång i månaden, för kalsonger en gång i veckan... Dags för omfördelning framledes!

2 kommentarer:

Sara Helen sa...

"14 sockar förolyckade pga syndigt leverne (singelliv)"
Jag hoppas att du menar att du har glömt dom hos nån...

Walle sa...

Nej (tyvärr, I wish), bara ett försök att humorisera över att de inte har någon kompanjon.