torsdag, mars 11, 2010

Likheterna med Bader Meinhof är slående

Låt det vara sagt: Lars Wilks är en idiot. En effektsökande, mediakåt och troligen usel konstnär som inte fått den uppmärksamhet han eftersträvat på annat sätt än på att ge sig på en utsatt minoritet. Skulle inte förvåna mig om han är smygmedlem hos Sverigedemokraterna.

Nå, med detta sagt så måste jag också säga att jag börjar bli väldigt trött på dessa extremister som gör allt de kan för att jävlas med den muslimska befolkningen i Sverige. För vilka andra är det som drabbas av deras hot mot wilks? Wilks själv lär ha tjänat ganska mycket på det här. Batongliberaler och rasister lika så. Den vanlige muslimska knegaren är den som får ta skiten. Det är ytterst tragiskt. På samma sätt som den västtyska vänsterterrorismen gav högern ökade möjligheter till repression och förtryck, så agerar terror jane och company som reaktionens duktiga idioter.

Lika lite som jag tyckte synd om tyska kapitalister med nazibakgrund (som kidnappades i Västtyskland) bryr jag mig om Wilks. Däremot så är det tragiskt att folk inte fattar att terrorism är ett fruktlöst och dessutom vidrigt sätt att uppnå politiska mål.

Notera att jag med terrorism menar i ordets rätta mening och inte svepande mot all form av befrielsekamp. Korrigerar med en länk eller två när jag sitter vid en dator istället för vid mobilen...

1 kommentar:

Unknown sa...

Det här inlägget vill ja inte kommentera, särskilt p g a den olycka som drabbat de inblandades familjer men när bilden av rondellhunden publicerades förstod jag inte
meningen med att smäda 1,5 miljarder muslimer för deras tro. Religionsfrihet ?
Vissa konstkännare som uttalar sig i TV menar att även reaktionerna på hans bild var
en del av hans verk som nu inkluderar hans egen, hans säkerhetsvakters död och inte minst de anhörigas sorg. Det är här tragedin fullbordas.