tisdag, september 01, 2009

Operation 2010, vecka 6.

Ja, då har ännu en vecka passerat revy. Tiden går och dieten består. Förstår mig inte riktigt på vågen, den hoppar fram och tillbaka, men det går ändå åt rätt håll, typ ett steg bakåt och två fram, eller nåt. Syndat en del den här veckan. Kräftmiddag hos mormor och morfar... Ändå passerat 10 kilos gränsen med råka. Nu är det minus 10,9 kilo sedan starten! Byxorna börjar sitta riktigt illa nu, i slutet av september behöver jag nog shoppa lite. Nu är ingen idé, ska ju ner så mycket till!

Veckans siffror:

Vikt: 102,8 kilo (minus 1,2)
Midja: 119 cm (minus 1)
Stuss: 116 cm (minus 2)
Lår: 66 cm (minus 1)


Veckans syndande:

* 1 smörgås "extreme" (polarbröd). Går ju inte att äta räkor och kräftor utan!
* 1 öl till ovanstående.
* TVÅ bitar av mormors hembakade kladdkaka.
* 1 Snickers på väg hem från ovanstående.
* Den numera beryktade light-glassen.

Inte okej. Ölen, snickers-biten och en av bitarna med kladdkaka borde jag undvikit.

3 kommentarer:

Johan C. Svensson sa...

Bra jobbat Mikael! Keep it up! Hur går det med motionerandet? Kommit igång nått? Tänk på att väga dig vid samma tidpunkt på dygnet varje gång för att få jämförbara resultat.

Walle sa...

Lite dåligt med motionerandet faktiskt. Grävt lite i trädgården bara.

Jo, vägandet är bra skött. Inte exakt vid samma tidpunkt, men försökt hålla samma princip:

inte före eller direkt efter måltid. Under semestern vägde jag mig mitt emellan frukost och lunch/middag. Nu under jobb så väger jag mig när jag kommit hem från jobbet, några timmar efter lunch, men inte på tom mage. Det är ungefärligen lika. Skillnaden är ju bisarr mellan före frukost och direkt efter lunch!

Johan C. Svensson sa...

dags att uppdatera...