måndag, november 26, 2007

Tillbaka igen...

Sådär ja, tillbaka i bloggvärlden. De senaste två månaderna har varit riktigt jobbiga. Kom hem från Norge 24 september och har sedan dess inte gjort någonting överhuvudtaget...

En kort liten uppdatering:

Det är två saker som håller på att driva mig galen:

1) A-kassan. Jag har fortfarande inte fått igång den och nu börjar pengarna från Norge ta slut. Problemet har varit att jag först skulle få ett intyg från norska a-kassan och sedan var det dags för HRF. Norska tog drygt en månad (med en extra vecka pga en osmidig ekonomiansvarig på mitt gamla jobb) och nu går jag in på tredje veckan med HRF. Ska bli intressant att veta hur mycket pengar jag får.

2) Framtiden. Jag har nu bestämt mig. Jag vänder åter till Göteborg. Säger upp mina politiska uppdrag och mitt lilla rum i kollektivet här på Ålidhem. Jag ska dock först tillbaka till Norge för att tjäna lite pengar så jag kan möblera en lägenhet hemma i Göteborg... Jag har pratat med mitt gamla jobb om att komma tillbaka till dem i februari, men inte fått klartecken så jag söker andra också. Just nu är det ett jobb på Svalbard som ligger högst upp på listan. Verkar inte omöjligt. I vilket fall är jag dödligt less på att vänta. Vill få reda på vilket av dessa det blir. Norska pengar är bra pengar!

Så, ovanstående två saker har gjort mig till en apatisk slacker. Sitter hemma vid datorn alldeles för mycket. Tänkte börja blogga åtminstone för att börja få igång hjärnverksamheten.

1 kommentar:

Johan C. Svensson sa...

Du är välkommen till Göteborg, till ett glittrande glatt Göteborg!